14 Şubat 2015 Cumartesi

OTOHAYAT V - 60'dan 70'lı YILLARA ve SUPERNATURAL! (Ve En Klasiğinden AŞK!)

Yazıma bir itirafla başlamak istiyorum.
Yıllar önce Tv de zap yapma şampiyonu olmaya çalışırken, birden 'O'nu gördüm. Gözlerim araba farı misali açıldı ve kilitlendim. Ekrandakinin bir dizi olduğunu fark ettikten sonra ise artık bağımlıydım. Heyecanla bekleyip tadını çıkartarak izlediğim bölümlerin tekrarını bile kaçırmazdım. Tabi ki o dizi Supernatural dan başkası değildi. 
Dizide onu gördüğüm her an, heyecanla karışık mutluluk çığlıklarıma engel olamıyordum. Sanırım aşık olmuştum... 
Hayır. Ben ne Dean ne de Sam hatta Castiel fanı değilim :P [hepsini birden seviyorum 3:) ]
 Ben o harika şeyin, 67 impala'nın fanıydım. Sesi, görüntüsü, karizması... Bittim ben!..
Evet görüldüğü üzere dengesiz biri olarak tabi ki gidip arabaya vuruldum . E dolaylı olarak, yani arabaya gözü gibi baktığı ve ona sahip olduğu için Team Dean oldum sayılabilir :p 
Neyse konuyu fazla dağıtmadan sadede geleyim, gelmeye çalışayım.
 Şu sıra dersti sınavdı kitaptı derken hepsinin içinde tuttum Supernaturalı tekrar izlemeye başladım. Kötümü oldu? Hayııırr. En son 5. sezon sonlarındayken bırakmıştım, bırakmak zorunda kalmıştım :v Şimdi sıfırdan başlamak harika. Supernatural her bölümde sinema etkisi bırakarak beni mutlu ederken diziye yıllar önce nasıl başladığım ise (bkz. yukarıda ) her bölümde aklıma geliyor. Nasıl gelmesin o harika makine her bölümde salınıp dururken.. Dean ve Sam in yol arkadaşları. Her bölümün göz bebeği ve dünyanın en önemli arabası; 67 chevy impala, 3023 mm'lik dingil mesafesinde 1755 kg ağırlık ve 155 beygir güç barındıran bir canavar. Zamanın en iyilerinden biri *_*
O yıllarda üretilmiş olan birçok modele hayranım. Impala da bunlardan biriydi. Diziden esinlenerek bu yazıyı yazmaya karar verdim. Şimdi o çeyrek asırlık birkaç yakışıklı ile sizi tanıştırayım ^^
Impala olmasaydı hangi model olurdu sorusuna cevabım tereddütsüz bir şekilde tabi ki 'Mustang'. 
Mustang aşkımı bilmeyen yoktur sanırım. Beni soluksuz bırakabilen nadir makinelerden. Birçok türü var. Gt, Shelby, Fastback.. Tabi ki ben yeni, eski her modele hastayım. Ford 1964 yılında Falcon modelinden esinlenerek Mustang'i çıkardığı, sadece bu modeli piyasaya sürdüğü için bile benim gözümdeki en iyi, marka.. *_*

***
Dodge Charger ( Challenger) ; Etkileyiciler ailesinin gözümdeki bir sonraki üyesi. Klasik oto severler için vazgeçilmez bir araba. günümüzde piyasaya çıkan modelleri de gerçekten etkileyici.   
***
Ve son olarak Chavrolet Camaro. 
Tam burada bir konuya değinip Kısaca bilgi vermek istiyorum; 


1968 model Chevrolet Camaro ss, 1967 Ford Mustang Shelby gt500 ve 1968 Dodge Charger (Challenger) ile muscle car aleminin üç silahşörlerini oluşturur. 
Burada modellerin yeni(nerdeyse yeni) nesillerini görüyorsunuz (:

2011 yılında Chevrolet'nin 100. yılı nedeniyle gerçekleştirilen bir takim etkinlikler içerisinde tüm zamanların en iyi/güzel Chevrolet modeli 1969 Chevrolet Camaro seçilmiş. İnternet üzerinden yapılan online oylama sonrası belirlenen model için yaklaşik 125,000 kisi oy kullanmış. Finale 1969 Camaro ve 1970 Chevelle ss kalmış .4 bölümlük eleme turlarından sonra en çok oyu alan Camaro birinci seçilmiş.
 Ben olsam muhtemelen Impalaya oy verirdim ama bu camaro ya ölmediğim anlamına gelmez. :P Hele yeni modelleri ve makyajlanmış hali beni alır götürür.
***
Son demiştim ama dayanamayıp bir son daha eklemek istiyorum. 
Pontiac!.
 Kendisi bir amerikan otomobil markasıdır. İsmini bir Kızılderili Şefi Pontiac Obwandiyag'dan almış ve General Motors tarafından , ABD'de 1906'dan (ki buda onu, şimdiye kadar saydığım arabaların dedesi yapıyor. ) 2009 yılına kadar üretilmiş sonra kriz sebebiyle üretime durdurma kararı alınmış. 
İzleyenler belki hatırlar, zamanın en harika dizisi Kitt de Maykıl Nayt(^^) abimizin harika arabası da 1982 model bir Pontiac'tı. 
Ben arabayı son olarak Transformers da Jazz karakteriyle gördüm sanırım. :P
 Gerçekten tarz sahibi bir markaydı ve modelleri çok güzel. 

Ve kendimi epey kaptırdığımın farkına varıyorum. Durmalıyım yoksa bu post bitmez. 
Bana tahammül edip, buraya kadar okumuş olanlara saygılar, selamlar.. 
Herkese Keyifli Günler Dilerim. ^^





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder