9 Ekim 2019 Çarşamba

ON DRAKON - I Am DRAGON - DRAGON INSIDE ME (Film Yorumu)


Herkese Merhaba (:
Bazen bir müzik sayesinde film, bazen de film sayesinde müziklere takılırım. Müzik anlayışım çok çeşitli dilleri, türleri kapsar. Özellikle Q-pop dinlemeyi sevdiğim akımlardan biri. (Q-pop başka bir postta değinmek istediğim bir konu ^^ ) Rusça şarkıları, özellikle seslerini çok beğeniyorum. 
Yine böyle kanaldan kanala dolaşırken bu muhteşem şarkıya denk geldim ve kendisi sayesinde inanılmaz bir film keşfettim. Hala etkisindeyim. 
Önce şarkıyı dinleyelim ve Ejderhanın büyüsüne kapılalım ^^


 Filmden kareler olan bu şarkı aynı zamanda filmin OST listesinde de mevcut.

Gelelim filmimize;

Yönetmen : Inda Dzhendubaev
Tür : Fantastik, Romantik
Yapım Yılı : 2015
Ülke : Rusya
Dil : Rusça
Süre : 110 dk
Oyuncular : 

Matvey Lykov

Kendisi Erderhamız (Arman) oluyor. Genel olarak oyunculuğunu ve ses tonunu çok beğendim. ^^


Maria Poezzhaeva

(Mira) Kızın yaşı beni şoke etti. Çok ufak gösteriyordu -_-

Pyotr Romanov

Ejderha avcımız olur kendisi. (igor)  Keşke yakışıklı olduğunuz kadar da çakal olmasaydınız -_-

****
Marina and Sergey DYACHENKO nun The Ritual isimli kitabından uyarlanan film; Eski zamanlarda ki bir krallığın, vahşi ejderhanın topraklarından uzak durması için düzenli olarak genç kızlarını ona kurban etmesi ile başlar. 
Genç kızlar düğünlerine gider gibi hazırlanır ve krallığın ortasındaki göle bir kayık içerisinde gönderilir. Sonra halk hep bir ağızdan ejderhanın şarkısını söyleyerek onu çağırır ve kızlardan birini seçmesini beklerler. 
İşte bu ayinlerden birinde ejderhanın seçtiği kıza aşık bir adam vardır ve ejderhanın peşini bırakmaz. Adasına kadar takip ederek onu öldürür. (ohooo tüm filmi anlattın!! diyesiniz gelmiş olabilir :D sakin olun film daha yeni başlıyor. ) 
Aradan yıllar geçer. Krallık kızları kayıkla karşıya geçirme ritüelini hala yapmaktadır ama artık bir düğün seramonisi halini almıştır. Çünkü ejderha öldürülmüştür. 
Bir gün Ejderha avcısının torunu krallığa döner ve Dükün kızıyla evlenmek ister. 
Güzel Mira, allanmış pullanmış halde kayıkla göle bırakılır, tören başlar. Igor kendinden emin bir şekilde ipe asılırken, ejderha avcısı olan dedesini onurlandırmak adına ejderhanın çağrılma şarkısını söyletir. Bilmedikleri şey öldüğünü sandıkları ejderhanın bir oğlu olduğudur...
Şarkı bitmeden ejderha aniden belirir ve Mira'yı aldığı gibi uzaklara, ejderha adasına götürür.
 Ejderhamız yani Arman sürekli kendiyle şavaş içerisindedir. Ejderha ateşine teslim olmak ve Mira'ya zarar vermek istemez. 
Bu savaş onun için çok zorlu olacaktır.
 Arman İnsan olarak kalmak ve insan gibi yaşamak ister. Mira, İgor'un onu kurtarmasını beklerken Arman ile aralarında kurdukları bağ da giderek güçlenmektedir. 
 Ayrılık vakti geldiğinde ikisi içinde çok zor olacaktır..
***

Film, boşlukta kaldığım bir anda karşıma çıktığı için mi bilmiyorum ama gerçekten çok sevdim. Özellikle bazı kısımları geri alarak tekrar izledim. Arman'ın içindeki savaş, yaşadıkları ve masum bir çocuk gibi oluşu beni bitirdi. 
Ve itiraf etmeliyim ki başlarda Mira gibi ben de Ejderhadan korktum >_< 
Aynı şartlarda Mira kadar cesur olup kalbimin sesini dinleyebilir miydim bilmiyorum :D  

Keşke benim olsa! dedirten sahnelerden biri ile veda edeyim. Yazıma denk gelen herkes, bu filme bir göz atmalı. Eminim çok seveceksiniz . (:

3 yorum:

  1. Filmi ilk kez duydum ama gifler ilgi çekici. Yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  2. Bu nasıl bir film böyle :O Gifler çok fena, belki izleriz. :D Bu arada ejderha bey aynı Edward'a benzemiyor mu? Son olarak daha çok yaaaaz <3

    YanıtlaSil
  3. Daha iki gün önce kısa bir videosuna rastlamıştım. Başrol kızımız " Ben ejderhaya aşığım" diyordu. 🤣 Q-pop tan birtek 91 biliyorum. Ona da Mamaoo ile yaptıkları düet sayesinde rastlamıştım. Çocuklar çok yetenekliydi. Demişken gidip bir kere daha izleyeyim. 😂 Filmi de fırsat bulunca izlerim.

    YanıtlaSil