22 Nisan 2014 Salı

KELOĞLAN KARA PRENSE KARŞI




Tür : Fantastik ,  Komedi
Yapımı : 2006 - Türkiye
Süre: 82 Dak.
Senaryo/Yönetmen : Tayfun Güneyer
Yapımcı : Selay Tozkoparan Oğuz
Oyuncular : Mehmet Ali Erbil, Özcan Deniz, Ahu Türkpençe, Petek Dinçöz, Nükhet Duru, Gazanfer Özcan, Osman Yağmurdereli, Bülent Polat, Ayşen Gruda, Hakan Bilgin, Ekin Türkmen, Sinemis Candemir, Devrim Saltoğlu, Zeyno Günenç, Hasan Yalnızoğlu, Alp Kırşan, Erdem Uygan, Cenk Durmazel, Vatan Şaşmaz, Akasya Aslıtürkmen.. (Kadro böyle uzayıp  gidiyo ^^ )

***

'Keloğlan Kara Prense Karşı' uzun zamandır izlediğim en keyifli yerli yapımlardan biriydi. Evet, epey eski bir tarihte çekilmiş. Nitekim yerli sinemamızda kaliteli ve özgün işler çok nadir bulunuyor. Bu filme de onlardan birisi olmuş.
 Tüm hikayelere gönderme yapılmış, hatta birebir içine katılmış olmasına bayıldım (çekim yılı 2006 sen daha yenimi izliyorsun derseniz.. Hayır, önceden de izlemiştim ama şu son iki gecedir üst üste iki kez izleyerek rekor kırdım-kırdık. Bende bari yazayım dedim :P ) 
Dediğim gibi, film birçok hikayeyi birleştirdiği gibi birçok büyük oyuncuyu da bir araya getirmiş. Hele Osman Yağmurdereli ve Gazanfer Özcan'ı ne kadar özlemiş olduğumu fark ettim. Allah rahmet eylesin. ikisini de çok severdim. :/
Özcan Deniz'in komedi rollerinde ne kadar başarılı olduğuna bir kez daha şahit oldum. :D Mehmet Ali Erbil zaten bilindik biriydi ve oyunculuğunu konuşturmuş yine.. Ama Özcan Deniz.. Bazı kısımlarda gülmekten karın kaslarıma kramplar girdi resmen. 
Eklemeliyim ki, küfürsüz bir film olduğu için ayrıca sevdim. Çünkü yeni dönemdeki Türk filmlerinin birçoğunu, ne kadar merak etsem de, sırf küfürleri yüzünden izlemekten vazgeçiyorum. Ama Keloğlan Kara Prense Karşı tam bir aile filmi olmuş. :)
Konusuna gelirsek;
Keloğlan; başlarda Sırma Oğlan tabisi, (Nasıl kel olduğu ayrı bir komedi) Can kız için padişahın türlü görevlerini yerine getiren saf ve temiz kalpli biridir ama bir türlü kavuşamaz sevdiğine. Diğer yandan Kara Prens de, iyi ülkenin prensesiyle evlenerek galip gelmek, kendi adına kötü karakterlerinde başrol olabileceğini kanıtlamak ve adına kitaplar çıkartmak istemektedir. 
Keloğlan ve Kara Prens..Onların mücadelesinin her saniyesi aşırı komikti.. 
Gerçekten defalarca izlenesi bir yapım olmuş. Her kare kırdı geçirdi. En'lerim arasına giren nadir Türk filmlerinden oldu. Bilmiyorum belki algı seviyem farklı olabilir ama ölümüne güldüm.
Sizde hala izlemediyseniz çok geç kalmadan bir göz atın derim ^^ 
İyi seyirler..

Trailer;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder