15 Mayıs 2015 Cuma

ÖLÜMCÜL OYUNCAKLAR 1 - KEMİKLER ŞEHRİ (Film Yorum)

  

Yönetmen : Herald Zwart
Tür : Aksiyon, Macera, Romantik, Fantastik
Senaryo : Jessica Postigo
Yapım Yılı : 21 Ağustos 2013
Ülke : ABD
Süre :  130 dakika
Oyuncular : 
Lily Collins

Jamie Campbell Bower

Robert Sheehan

Kevin Zegers

Lena Headey

Aidan Turner

Jonathan Rhys Meyers

 *****

Filmi çekilmiş olan kitaplarda, önce kitabi okumak gibi bir alışkanlığım var ve Küller Şehrini bu kadar geç izlememde ki etken kitabi okuyamamış olmamdı. Kaç kez kıyısından geçtim ama dur dedim, izleme..
Ama ne oldu? Kitap bitti ve ben ayni gece filmi izledim. (Yorumuma Şu! linkten ulaşabilirsiniz ^^ )
Film, kitabı okumamış biri için harika olabilir. Ama kitapta anlatılan şekliyle hayal edilen karakterlere birilerini yakıştırmak çok zor oluyor. Tabi ki bende de öyle oldu. Kitabı okumadan önce filmi izleseydim bu kadar hayal kırıklığı yaşamazdım sanırım. Öncelikle Jace hiç hayal ettiğim gibi değildi. (Hayal ettiğim gibi biri var mı? o bile meçhul ya neyse. ) Volturi olmak yakışmıştı ama Jace olmak... :P Yine de hakkını yemek istemem. İdare ederdi (:
 Clary de öyle. :P Kısaca karakterlere alışayım derken, başka konular patlak vermeye başladı. Çoğu kısımda kitaba bağlı kalınırken-ki bazı replikleri karakterle birlikte söyledim neredeyse. Bazı yerlerde de -nasıl olur. Bu kısım böyle olmamalıydı, demekten kendimi alamadım. Ve En merakla beklediğim kısımlar yoktu. -_- Nerede benim vampir motosikletlerim :'( daha pek çok eksik, hayal kırıklığı yaşadım. Hele sonlara doğru bir spoiler yedim ki aman Allah'ım >_< benim gibi önce kitap sonra film diyenler dikkat! ilk üç kitabı okumadan izlemeyin. İstemsizce hevesi kaçıyor insanın. 
Kitabın yorumunu yaptığım için film konusunda detaylara girmeyeceğim. Konu birebir aynı ilerliyor çünkü. 
Filmin en sevdiğim kısmına gelirsem, tabi ki kitapta olduğu gibi; iblis efendilerin bir numaralı ismi Magnus Bane bölümleriydi. 
Karakter için Godfrey Gao seçilmiş ve tam isabet olmuş. mükemmel bir uyum. Hayran kaldım ^^
Kedi gözlerine yandığımm *_* 
Dediğim gibi serinin devamını okuma sebebim olabilir. çok sevdim kendisini ^^ (:
Benden Bu kadar. İçimde kalan herşeyi söyledim sanırım. Dediğim gibi bunlar kendi fikirlerim. Filmi tekrar izleyebilirim. Güzel ve etkileyiciydi ama kitapla kıyaslamaya kalktığımızda çok sönük kalır. 
Filmin trailerı ve izleme linklerini de ekledim.

 Trailer;


 Ve Filmi Türkçe dublaj izlemek için;

Ve benim gibi orjinal dil tercih edenler BU! linkten izleyebilir ^^

Herkese Keyifli Günler ^^




3 yorum:

  1. Merhaba !
    Bloguna ziyaretçi oldum ben seni bekliyorum :)
    http://dusesingunlugu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Ben ilk kitabı okudum, sonra filmi izledim ama yine hata ettiğimi fark ettim. Çünkü ikinci kitabı bir türlü okuyamadım, karakterler, olaylar tamamen karıştı. :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı durumdayım. Film bubi tuzağı gibi :D keşke ilk iki yada üçüncü kitap sonrası izleseydim dedim. İkinci kitabı ise ne zaman okurum Allah bilir >_<

      Sil